Jedną z nietypowych atrakcji Dziwnowa jest most drogowy na cieśninie Dziwna (tak, tak Dziwna to tak naprawdę cieśnina, gdyż jej początkiem nie jest źródło lecz ...Zalew Kamieński. Taka to dziwna ta Dziwna:-), przez który przebiega droga wojewódzka nr 102. Łączy on Dziwnów z wyspą Wolin i nazwany jest na cześć Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
Otwarcie mostu polega na zasadzie podniesienia przęsła, dzięki czemu większe jachty, żaglówki czy statki mogą wypłynąć w morze lub wpłynąć na Zalew. Dogodnym punktem obserwacyjnym "podnoszenia" mostu jest miejsce nie tylko z drogi, ale właśnie ze statku czy jachtu.
Zamknięcie mostu poprzedza sygnał dźwiękowy; przejazd samochodów blokowany jest przez opuszczenie szlabanu tuż przed wjazdem na most z obu stron. Piesi natomiast mogą wejść na most aż do miejsca, w którym ustawione są zamykane automatycznie bramki. Jest to wystarczająco dobry punkt do obserwacji przepływających statków czy jachtów.
Most w Dziwnowie został zbudowany stosunkowo niedawno, najprawdopodobniej w latach trzydziestych XX wieku przez Niemców (należy pamiętać 1945 r. miasteczko to leżało w granicach Rzeszy). Wcześniej połączenie pomiędzy dwoma brzegami Dziwny odbywało się jedynie za pomocą drogi wodnej. Lecz rozwój turystyki i rozbudowa miasteczka wymusiła powstanie stałego połączenia między dwoma brzegami Dziwny.
Pierwszy most o konstrukcji drewnianej i niskim zawieszeniu, wybudowany został na wysokości dawnej Spółdzielni Przetwórstwa Rybnego "Bellona, obecnie to okolice ulicy Słowackiego.
Pomimo prób jego zniszczenia przez wojska niemieckie uciekające przed Wojskiem Polskim, most przetrwał wojenną zawieruchę. Po wojnie służył głównie celom wojskowym, ale wkrótce był na tyle już wyeksploatowany, że w 1956 roku podjęto decyzję o budowie nowego mostu, który znajduje się w obecnej lokalizacji.
Wybudowano nowy most w oparciu o drewniano-stalowo-betonową konstrukcję, który już miał podnoszone przęsło umożliwiające jednostkom pływającym, wpływanie w głąb rzeki Dziwny i dalej ku Zalewowi i w drugą stronę, z Zalewu ku otwartemu morzu.
Modernizację mostu przeprowadzono po 30 latach jego eksploatacji, która zakończyła się w roku 1994. Na czas prac budowlanych na rzece rozłożono most pontonowy, który rozpinano w momencie wypływania kutrów rybackich w morze. Niebieskie stalowe przęsło zwodzone podnoszono w godzinach parzystych, niestety nowy most bardzo szybko uległ eksploatacji i musiał przejść kolejną modernizację. Po remoncie most zyskał jednolitą betonowo-stalową konstrukcję. Kolejna modernizacja odbyła się w 2012 r. Dzięki niej wymieniono m.in mechanizm przęsła zwodzonego na napęd hydrauliczny.
Most ma długość 196 metrów (część tzw. stała – 180 metrów, część zwodzona – 16 metrów) i jest szeroki na 10 metrów. Dzięki zwodzonemu przęsłu, możliwość przepłynięcia mają jednostki o wysokości do 10 metrów i szerokości 8 metrów.
Początkowo most był w szarym, mało urokliwym kolorze. Ale po ostatniej modernizacji części poniżej jezdni pomalowano na kolor żółty, a powyżej jezdni - na kolor czerwony, dzięki czemu nabrał ładniejszych barw. Jest też zdecydowanie lepiej widoczny z oddali.